banner

EU Konvertering

Untitled Document

Vi vet att Blinker Den splitter fungerar på i stort sett alla amerikanska bilar, men du har installerat det på något udda bil så berätta för oss vilken modell.
Lika så om du vill berätta om installationen på de andra bilarna, eller har någon information som ska publiceras här, bara att kontakta oss och vi kommer att fixa det.
Modeller av bilar som vi känner rutan verk, Ford, Chevrolet Dodge, Jeep och flera andra.
Några Mustang behöver 1par LFOD att neutralisera eventuella felmeddelanden, samt några Chrysler kan ha alla lampor i LED kan behöva några LFOD,
LFOD finns nu som standard i alla splitters som ger en mycket smidig installation, men vissa bilar vill fortfarande den lilla LFOD kuben.
Cherokee behöver ett par extra relä innan lådan på grund av svagare signaler. 2013 ->
Mustang 2010-2016 rekommenderar vi Swelights lösning, splitter fungerar även om du väljer vanliga blinkande lampor.
För vissa nyare modeller som Mustang 2015 Camaro med LED dig våra LED plattor för lamphusmontering, är riktigt bra.
NYTT: Filament Guard - Ledin-installation i trailern - Jeep Cherokee. LÄS FAQ innan du installerar Blinker Splitter.

 

  FAQ Blinker Splitter Version 4.*:

 

 

Fråga: Vad gör en Blinker Splitter?
Svar: Broms och blinkers transporteras i samma kabel, (en på varje sida)
denna kabel klipper man och leder in i splittern och vidare ut på samma
kabel och in i bromsljuset, det fina här är att man har nu separata
utgångar för blinkers och broms. Splittern känner av strömmen från tex
centrala bromsljuset och skickar ut den på separata utgångar,
PIC processorn separerar också ut blinkerssignalen från den avklippta
kabeln och skickar ut denna på separata utgångar.
En mycket intelligent box.
Detta gör att du slipper blinkers som bromsar och bromsljus som blinkar.
Du slipper också riskera att förstöra din känsliga BCM elektronikstyning
i bilen, vilket händer många som snor blinkpulser mm från fel ställen.

Fråga: Behövs denna även på bilar där man kan klippa av kabeln
för bromssignal?

Svar: På dom flesta moderna bilar finns ingen kabel att klippa men på
vissa aldre modeller tex Corvette C5 kan man klippa en kabel vid
bromspedalen och på så sätt filtrera bort bromsen ur blinkkabeln.
Där behövs inte Blinker Splittern, men tänk på att det inte finns nog
med ström i centrala bromskabeln för att driva bromsljusen och då
behövs det relän med extraström mm.
För att snygga till detta med en clean installation och relän med hög
kvalitet så har vi en Relaybox denna box ger dig dom in och utgångar
du behöver för en clean installation.

Fråga: Vad händer om man kopplar fel, kan man skada bilens el.?
Svar: Vi har inte hört någon som lyckats med det, men en dålig
sak är att vända ström in på splitterns utgångar, reläerna i boxen
ska förhindra att splittern går sönder men det kan ändå orsaka
konstiga fel, felkopplingar ersätts tyvärr inte av oss.
Förbered er installation noggrant genom att ta reda på vilka kablar
som ska klippas och rita upp ett kopplingsschema
(skriv ut ett tomt här), alt följ vårat så kommer det att gå bra, dessa
funkar på många modeller, oftast bara färgen på kablarna som skiljer.
Är man osäker på elinstallationen ska man kontakta en verkstad för hjälp och råd.
Vi finns också här om ni har några installationsfrågor gällande Blinker Splitter.

Fråga: Efter installation av Blinker Splitter med vanliga blinkers,
(Ej LED) så blinkar det för fort, Varför?.

Svar: Troligen så drar den nya lampan/ledlampan mycket mindre ström än
orignal blinkerslampor, här behövs då ett motstånd för att kompensera detta,
så inte bilen tror att lampan är trasig. Kolla med oss vad ni behöver,
samt Kolla jordning av boxen.

Fråga: broms och blink fungerar, men när jag bromsar och blinkar
samtidigt så blinkar det inte.

Svar: Kanske har du en tidig version av splittern och då måste montera
ett relä enl anvisning mellan centrala bromsljuset och boxen, strömmen
i bromsljuset räcker helt enkelt inte till att försörja broms och blink
samtidigt. Har du nyligen köpt boxen så kolla att den har
bra ström, koppla direkt mot batteri med en 10A säkring,
Kolla jordning av boxen.
OBS: Vissa nyare modeller tex Cherokee har inte tillräkligt med ström
i blinkers. se separat instruktion för Cherokee m.fl

Fråga: Måste man använda sig av en Blinker Splitter för att få bilen
godkänd och fungera som den ska?

Svar: Ja för att slippa klippa sönder kablar överallt i bilen, med risk
för en massa felmeddelanden till följd så är nog Blinker Splittern det
enda alternativet, det blir också väldigt enkel felsökning om olyckan är
framme eller för nästa ägare som vill ändra något.

Ta inte in en bil för flera hundra tusen för att sedan spara in på denna
lilla kostnad, det är inte kul för nästa ägare att behöva grotta i elen där
man försökt att lösa blink och broms med egna omdragningar, likaså
så påverkar inte splittern bilens övriga komponenter vilket ofta sker
med ful-kopplingar.

Fråga: När jag blinkar och bromsar samtidigt så blinkar bromsljusen
på ena sidan, trots att jag vet att jag kopplat helt rätt.

Svar: Det troliga är att boxen inte får tillräkligt med ström, kolla var du
tagit din plus. tex belysning i bakluckan är dåligt ställe att ta ström från.
hitta en ström som är konstant antingen direkt mot batteri eller via något
via tändning som du vet har tillräkligt med ström, men om det strular,
prova alltid mot batteri direkt för att vara säker på stabil ström.
glöm inte att säkra strömmen med en 10A säkring.

Fråga: Jag har en nyare Pickup och den larmar om lampfel nästan
hela tiden och jag vet att allt är kopplat rätt.

Svar: Kan vara så att bilen har en glödtrådsvakt som kollar lamporna
varje sekund, ibland nästan hela tiden, bilar som bara kollar när man
blinkar har inga problem med detta.
Kan också vara så att blinksignalen bara avger 5V vid blink och då
reagerar inte splittern. lösningen är att sätta ett relä på varje sida
kopplat mellan blink/bromssladden och boxen.
Instruktion för detta finns till vänster.
Var noga med att relä har en spärrdiod likt detta.
Tips:
1) Skriv ut kopplingsschemat och kläm fast det under en av kablarna i
trunken så finns det alltid i närheten av boxen.
2) Börjar det ändå blinka för fort efter 3-4 blink ?
kolla igenom installationen igen, kolla att det är rätt motstånd. kolla
jordning. Splittern bryr sig inte och påverkar inte blinket,
den skickar vidare det den får, en vanlig orsak är felkopplat/ojordat
motstånd, eller att boxen inte har en tillräkligt bra plus, så om broms
ex inte fungerar när du blinkar så är ofta felet att man tagit plus från
fel källa, så mät på plus vad som händer när man bromsar så du är
säker på att den inte dippar på den kabeln.
VIKTIGT: Blinker Splittern måste vara helt inkopplad innan ni testar
om allt fungerar, dvs koppla inte bara ena sidan för test.
dvs Ström, Centrala bromljuset, båda bromsingångarna och dom
fyra utgångarna skall kopplas in innan test.


ICOS Instructions Ford Mustang 2011  

Scheman för Mustang, Splitter Box Version 3 - 4.3
Följ kopplingsschema Splitter ver 4.3 nedan, bygla
aldrig boxen, boxen behöver permanent plus.
(gäller bilar med och utan centralt bromsljus).
Detta är för Mustang 2010 -13, men verifiera ändå
alltid färgerna till höger resp. vänster broms/blinklkabel
innan start. Det finns alltid undantag.

 
            
   Mustang 2010 - 2012          Mustang 2013 -
 
=============================================  
Camaro 2010 / 2013  

Cartowns Instructions  Splitter Ver. 4.X


  Övre bromsljus    Blinker Splitter   Blinker i backljus

 

wiring Schedules Camaro Gen5 Splitter Ver. 4.X

   
   Camaro 2010-13   Camaro 2014-15   Camaro 2016-

=============================================
Övriga bilar (meddela oss gärna om ni finner felaktigheter)

      Challenger        Jeep Cherokee      Corvette C5 etc


      Cadillac
=============================================
Other instructions ( Not finnished)

    Dodge pichup     Glödtrådsvakt         Släpvagn LED


Clean drawing to add your own wiring info

* - Corvette C5 kan med fördel köras med köra den billigare
boxen då filtreringen i PICkrets är borttagen.
Med denna box blir installationen på ett ställe du får
ut tillräkligt med ström för att driva bromsljusen.
Mycket enkelt och tydlig installationsförfarande.



Bra länkar och dokument, Camaro Gen5
You Tube - Ta bort fronten på Camaro Gen5
Ta bort panel på bakbumper för installation av blinkers
PDF - Reservdels guide Camaro Gen5
Följ en installation av Halo och laserlogo på en Camaro hos garaget.org

 

 


Övriga bilar modell äldre
PDF - TownCar

Några bra videos som kan hjälpa

Ta bort plasten bak

Swelight bakblinkers

Vad behöver jag göra på min nyimport?
Läs här


Det finns inga produkter att visa i denna kategori.