EU Konvertering
Vi vet att Blinker Den splitter fungerar på i stort sett alla amerikanska bilar, men du har installerat det på något udda bil så berätta för oss vilken modell.
Lika så om du vill berätta om installationen på de andra bilarna, eller har någon information som ska publiceras här, bara att kontakta oss och vi kommer att fixa det.
Modeller av bilar som vi känner rutan verk, Ford, Chevrolet Dodge, Jeep och flera andra.
Några Mustang behöver 1par LFOD att neutralisera eventuella felmeddelanden, samt några Chrysler kan ha alla lampor i LED kan behöva några LFOD,
LFOD finns nu som standard i alla splitters som ger en mycket smidig installation, men vissa bilar vill fortfarande den lilla LFOD kuben.
Cherokee behöver ett par extra relä innan lådan på grund av svagare signaler. 2013 ->
Mustang 2010-2016 rekommenderar vi Swelights lösning, splitter fungerar även om du väljer vanliga blinkande lampor.
För vissa nyare modeller som Mustang 2015 Camaro med LED dig våra LED plattor för lamphusmontering, är riktigt bra.
NYTT: Filament Guard - Ledin-installation i trailern - Jeep Cherokee. LÄS FAQ innan du installerar Blinker Splitter.
![]() | FAQ Blinker Splitter Version 4.*:
Fråga: Vad gör en Blinker Splitter? Fråga: Behövs denna även på bilar där man kan klippa av kabeln Fråga: Vad händer om man kopplar fel, kan man skada bilens el.? Fråga: Efter installation av Blinker Splitter med vanliga blinkers, Fråga: Måste man använda sig av en Blinker Splitter för att få bilen Ta inte in en bil för flera hundra tusen för att sedan spara in på denna Fråga: När jag blinkar och bromsar samtidigt så blinkar bromsljusen hela tiden och jag vet att allt är kopplat rätt. Svar: Kan vara så att bilen har en glödtrådsvakt som kollar lamporna varje sekund, ibland nästan hela tiden, bilar som bara kollar när man blinkar har inga problem med detta. Vissa bilar med separat com-kaber/kontrollsladd behöver anting skarva in sig på den eller klippa av den och leda den till LFOD på Splittern. Vissa modeller behöver en extern LFOD-kub då interna inte godkänns.. Kan också vara så att blinksignalen bara avger 5V vid blink och då reagerar inte splittern. lösningen är att sätta ett Power Up Relä på varje sida kopplat mellan blink/bromssladden och boxens brake In. Instruktion för detta finns till vänster. Var noga med att relä har en spärrdiod likt detta. Tips: 1) Skriv ut kopplingsschemat och kläm fast det under en av kablarna i trunken så finns det alltid i närheten av boxen. 2) Börjar det ändå blinka för fort efter 3-4 blink ? kolla igenom installationen igen, kolla att det är rätt motstånd. kolla jordning. Splittern bryr sig inte och påverkar inte blinket, den skickar vidare det den får, en vanlig orsak är felkopplat/ojordat motstånd, eller att boxen inte har en tillräkligt bra plus, så om broms ex inte fungerar när du blinkar så är ofta felet att man tagit plus från fel källa, så mät på plus vad som händer när man bromsar så du är säker på att den inte dippar på den kabeln. vissa tidiga Gen5 camaro kan få ett extrablink vid inbromsning då får man sätta en 10-22u kondensator mellan center brake in och jord så minskar man detta. VIKTIGT: Blinker Splittern måste vara helt inkopplad innan ni testar om allt fungerar, dvs koppla inte bara ena sidan för test. dvs Ström, Centrala bromljuset, båda bromsingångarna och dom fyra utgångarna skall kopplas in innan test. | |
ICOS Instructions Ford Mustang 2011 | ||
Scheman för Mustang, Splitter Box Version 3 - 4.3 | ||
![]() ![]() Mustang 2010 - 2012 Mustang 2013 - | ||
============================================= | ||
Camaro 2010 / 2013 | ||
Cartowns Instructions Splitter Ver. 4.X | ||
wiring Schedules Camaro Gen5 Splitter Ver. 4.X
|
Övriga bilar modell äldre
PDF - TownCar
Några bra videos som kan hjälpa
Ta bort plasten bak
Swelight bakblinkers
Vad behöver jag göra på min nyimport?
Läs här
Det finns inga produkter att visa i denna kategori.